PomPom kalandjai azaz around the world by motorhom

Lakóautóval a világban

Napsütés a Mirabellában

2023. július 30. 15:33 - GigiT

Gyermekkorom óta a Balaton nekünk az északi partot jelentette dombokkal, hegyekkel, lélegzetelállító kilátással. Néhány évvel ezelőtt nyaraltunk először Zamárdiban, ami szerelem lett első látása.

2021. nyarán foglaltunk helyet a Mirabella Kempingben. Mivel időben bonyolítom a foglalásokat, az első kérésem a nagy és part közeli parcella volt. Kérésem teljesítésre került, egy csodás háromszög alakú parcellát kaptunk közvetlenül a tó mellett, saját bejáróval a Balatonba.
A Mirabella Kemping méltán híres, hisz „mindent a vendégekért”! Tiszta, frissen lenyírt parcella, rendezett utacskák, tiszta vizesblokk, medence, boltocska étterem és büfék. Egy karszalagot kapunk bejelentkezéskor, így bármikor jöhetünk-mehetünk.

Mint tudjuk, a Balatont körülöleli a kerékpárút, így pár perc alatt a kempingből elérhető a tópart, ahol széles kerékpárúton, a gyönyörű túlpartban gyönyörködve bicajozhatunk.

Útközben megállunk egy hűvös koktélra és lassan szürcsölgetjük a vitorlás kikötőben.

A Margó Ede sétányon minden megtalálható a nyaralók, kirándulók számára. Mozgóbüfé, étterem, játszótér, mini bob, bizonyos távolságokban WC és zuhanyzók, bazár, vegyesbolt, sup és vitorlás kölcsönző, SZABADSTRAND és ami az én személyes kedvencem az antikvárium könyvkereskedés. Belevetem magam a dobozok és nagy asztalok rejtette kincsekbe és bizony nem kis táskával távozok.

A kerékpárúton Szántód irányában is továbbmehetünk, itt érjük el a komp kikötőt, így természetes, hogy utunk Tihanyba vezet tovább. Tihany nekem a levendulaillatú csoda, ahol 40 fokban is végigsétálom minden évben az én kis útvonalamat: először tiszteletemet teszem az Apátságnál, majd az Árpád úton minden árus portékáját megnézem. Így jutok el a Baba Múzeumhoz, majd a Kálváriához. Itt végig a Visszhang utcán a Tájházak fele kanyarodva és vissza is érkeztem az Apátsághoz a Pisky sétányon. Innét egy könnyebb séta lefele a Belső-tóhoz, ahol mindig üdvözölnek a kecses hattyúk, majd vissza Mádl Ferenc térhez, ahol dottóba ülök és leszáguldunk a révhez.

Ne feledjétek minden szombaton 8-14 óráig Placc Piac! Akik imádják az antik lakásdíszeket, a kézműves termékeket és a gasztronómiát, kötelező a megjelenés!

Imádok kompon utazni, a komp legtetején megállni és a mesébe illő tájat csodálni. Hisz sokszor elcsépelt a Balaton imádata, de lássuk be, nekünk a Balaton örök.

Mirabella azért is pozitívum, mert távozás napján bár délelőtt el kell hagyni a parcellát, de parkolhatunk a recepció előtt, így karszalaggal még egész nap a kemping vendégei maradhatunk egy utolsó csobbanásra.

„Azt kérdeztem magamtól, tudom-e egyáltalán, mi az, amit keresek, mit jelent a szó, hogy “szerelem” a maga tiszta és érintetlen tartalmában? És akkor, amikor ezen gondolkodtam, különös módon a Balatonra gondoltam.”

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.