PomPom kalandjai azaz around the world by motorhom

Lakóautóval a világban

Kemping a Pó deltájánál

2023. július 21. 18:47 - GigiT

Már 2022 karácsonyán eldöntöttük, hogy idén 2x2 hetes útra indulunk PomPommal. Rosolina Mare szigetét választottuk első bázisunknak, ami a Pó folyó torkolata fölött fekszik. A szigeten belül pedig Vittoria Camping-re esett a választásunk.

A kemping saját oldalán intéztük a foglalást, ezt már egy ideje így végezzük. Korábban a pitchup.com weboldalt hívtuk segítségül.

Vittoria kemping a parton a fenyvesben található. Azt el kell mondanom, hogy a sziget nagy része fenyőerdő, már a Pó természetvédelmi területéhez tartozik. A parcellák egy része közvetlenül a parton van, ami homokos talajt és tűző napot jelent, így mi a recepcióhoz és a medencéhez közel az erdő szélén választottunk helyet.

A kempingről még annyit leírnék, hogy vizesblokkok vannak bőven, de a toalett szempontjából a guggolós wc van nagyobb számban. Érthető, hogy a fertőzésveszély miatt okosabb ezt használni, de mi „északiak” bizony az angol wc-hez vagyunk szokva, így hamar észrevettük, hogy ha sorban állás volt a wc előtt, akkor a német, osztrák, lengyel, francia, magyar stb. csapat volt főlényben. A sorban állás kicsit bizarr kifejezés, mert nem volt sor, de volt, hogy kicsit várakozni kellet. Így meg is említem, hogy nekünk (az én kérésemre) van egy Thetford Porta Potti kemping wc-nk egy külön kis sátorban – ahol ilyenkor a mosógépet is tároljuk – amit éjszaka csak kis elintéznivalókra használunk, azaz használok. Igen, jól olvastátok, saját mosógépem is van, ami Adler típusú, 3 kg ruhát tud egyszerre befogadni. Ha 2 hétre utazunk, általában 3 alkalommal használom.

De most térjünk vissza sziget nyújtotta élményekhez és amit mi szerveztünk meg!

Érkezésünk harmadik napján húgom is csatlakozott hozzánk néhány napra, aki saját gépkocsival utazott utánunk, de a szállást mi biztosítottuk. Így igénybe vettük az autója adta lehetőséget és elmentünk a tőlünk északra fekvő Chioggiába, ahol hajóúton vettünk részt. A nevezetességeket mutatják be és a városról beszélnek, ami a középkor óta halászattal foglalkozik.

Egy délelőtt felkerekedtünk bringával, hogy megkeressük Porto Calerit, ahol a természetvédelmi területen egy fából készült ösvény vezet egy kisebb kilátóhoz, ahol belátni a tengerig a vidéket és a növényzetet. Itt kell megemlítenem, hogy a GPS nem mindig a barátunk, így egy erdei séta is része lett a túrának, majd eljutottunk egy érdekes szabad strandra, ami a Karibi életérzést adta vissza.

4 nap után elbúcsúztunk húgomtól, és készültünk a szervezett velencei utunkra.

Rolosina Maren működik egy utazás és rendezvény szervező társaság, akikre a Facebookon akadtam rá. Ők szerveztek heti két alkalommal Velencébe, és Muránoba busz-hajó utakat. Ez úgy működött, hogy a kempinghez közel busszal összeszedték az utasokat, elmentünk Chioggiáig, majd onnét hajóval mentünk tovább. Ez retúr működött, kb. 7 órás szabad programunk volt Velencében, amit mi a Dózse-palota látogatásával, ebéddel, a Rialto-híd megtekintésével és bazárlátogatással töltöttünk. A velencei utazásról bővebben találsz leírást a blogomban.

Egy újabb bringa túra alkalmával látogattuk meg a Torre Panoramica Foci Dell’adige-t, a kilátó tetejéről páratlan látvány tárul elénk. A tengerbe nyúló öbölben kócsagok, hattyúk, sirályok élnek. A leírás szerint otthont nyújt egy flamingó fajnak is, de sajnos velük nem találkoztunk.

Természetesen, mint minden olasz városkában van piac és bazársor, amit mi sem hagytunk ki. Ajándék a családnak, egy kis szuvenír magunknak.

Meg kell említenem a Zefrido és a La Taverna di Penzo Antonio éttermeket, mert szuper finom pizzát készítenek.

Végezetül ne menjünk el szó nélkül a tengerpart mellett. A kempinghez külön strand tartozik, bérelhető ernyőkkel, de vihetjük a saját felszerelésünket is. Lassan mélyülő a tenger, kisebb szélben már jócskán hullámzik, de ennek is megvan pozitív oldala. Bár a bejáratnál, de minden délután megjelenik a fagyis-koktélos kocsi, bőven lehet válogatni.

Utolsó megjegyzésem, ami kicsit negatívum is, hogy rengeteg a szúnyog és mivel ez természetvédelmi terület nincs irtás. Azaz mi bevetettük a szúnyogriasztó sprayt, az elektromos rovarfogót, de esélytelenek voltunk. A fenyőerdő miatt szúnyogriasztó gyertya, fáklya és egyéb tűzzel „működő” eszköz szigorúan tilos.

Zárószóként csak annyit tudok írni, hogy szúnyogok ide vagy oda, szuper 2 hetet töltöttünk Rosolia Mare-ban és jó szívvel ajánlom minden természet kedvelő vándornak!

Ui.: Hazafele tartva a Ponte Translagunare-n haladva a sekély vízben megláttuk őket… méltóságteljesen, rózsaszínűen, mint ha csak el akartak volna búcsúzni tőlünk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.